2 oktober 2012

En ängel från 1903

Nu har jag gjort julkort nummer 3 till Scrapbutikens julkortsutmaning,
den här gången var temat: En ängel på framsidan och spets på något sätt.

Motivet är ett gammalt julkort postgånget 1903,
jag gillar dom här gamla vykorten dom är oftast så fina och charmiga.
Sedan gjorde jag en ram av spets under änglakortet.
Jag gillar den här petroleum färgen.


Nu ska jag ta en fika med familjen, Sarah har precis bakat 
"mina" muffins (recept), gott med en kopp kaffe till.

Tack för titten, ha det gott, kram

13 kommentarer:

  1. Åhhh ett sånt fint julkort

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Jättefint julkort. Vacker bild och snyggt med spetsen. Kram

    SvaraRadera
  3. Det va ett vackert julkort,
    fin bild och underbara färger.
    Snyggt med spetsen bakom bilden.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  4. ÅHH detta var ju såå himla vackert, underbart ljuvligt vykort du har använt, och så har du ju fått ihop färgerna så himla snyggt, helt fantastiskt, blir så imponerad och får sån inspiration av dina underbara alster :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Underbart julkort, så vackra färger & fint motiv!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Så vackert det blev med detta så gamla julkort. Du har verkligen lyckats lyfta fram det fint.
    Hoppas äntligen få tid och ork att titta in till dig oftare och njuta av allt du gör.
    Jättebra tips med böcker att lyssna på, försöker till och från men har inte lyckats få det att bli en vana. Något att jobba på! :)
    Ja, det är skrutt när kroppen inte vill men just det är jag van vid. Det jag tycker är svårt är när det ändrar sig hela tiden och svårt hitta en prioritering som fungerar osv och rutiner. Man famlar liksom hela tiden känns det som!
    Hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
    Massor med kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  7. Wow, så färggrannt och fint kort!!!
    Muffins......mums, såååå gott + att det finns så många olika fina muffinsformar att använda =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  8. Du har återigen lyckats bra med utmaningen! Ett välgjort kort med fina detaljer. Kram!

    SvaraRadera
  9. Underbart julkort! De blåa nyanserna är verkligen vackra och framhäver den ljuvliga ängeln så fint.
    Kramar Outi

    SvaraRadera
  10. Underbart kort. Älskar färgerna! Så fint du har använt spetsen på ditt kort. Gillar också hur du tagit upp färgerna från ängelbilden i blomman med kvistar...


    Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.

    kram Helene

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert julkort !!Så bra att återanvända ett så vackert kort. Får nog rota lite i mina lådor. Snubblade in här och det är jag glad för. Här finns många snygga kort att inspireras av.
    Ha en skön kväll önskar Eva

    SvaraRadera
  12. ÅHH så fint helt ljuvligt. Vad fint att hänga hjärtat i en kedja, det får jag pröva på. Kram Nina

    SvaraRadera
  13. Oooooo,så vackert Julkort/Kraam ♥ ...

    SvaraRadera