6 februari 2014

Julkort och nallekort

Årets första julkort är scrappat :)
Vi har dragit igång julkortsutmaningarna i 48-timmarsgruppen,
16 stycken är planerade över hela året. Den här första utmaningen höll
Veronica/onkis i, det är skoj att göra julkort lite då och då under hela året.

Jag använde som motiv ett gulligt julkort postgånget 1922,
sydde lite pärlor som ram och använde några söta äpplen i blommorna.



Ett nallekort, smidigt med färdiga motiv ibland,
det går ju mycket fortare än att stämpla och måla.
Som vanligt har jag använt många brads, 17 stycken :)
Glaset fick glossy på sig och så gjorde jag lite bubblor.

Enkel insida där jag satte glossy på alla rosor och så blev det 4 brads.

Svårt att se glossyn men det är snyggt "på riktigt".

Ha det gott

7 kommentarer:

  1. Det kommer att kännas skönt i december om man kan vara med på alla julkortsutmaningar, att ha en liten hög med julkort :)
    Di blåa julkort är jättefint, gillar den fina bilden och dom insydda pärlorna.
    Ditt rosa nalle kort är så sött, ett kort med mycket kärlek i.
    Kram & ha det bäst!!

    SvaraRadera
  2. Julkortet är underbart. Motivet så fint. Jättesnyggt med ramen av pärlor. Äpplena har jag inte sett tidigare, söta.
    Nallekortet är riktigt romantiskt och fint. Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackert <3
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina kort! Gillar särskilt nallekortet, eftersom jag är barnsligt förtjust i nallar ;) Väldigt sött! Kram

    SvaraRadera
  5. Fint julkort och sött nallekort. Fina detaljer. Tack för titten!

    SvaraRadera
  6. Ditt julkort tycker jag var så läckert, så häftiga färger och juligt!!
    Wow vilket sött rosa kort du gjort =)
    Fasiken vilken snygg rosett du fått till = den vill jag lära mig göra för jäklars vad snygg den var!!!
    Ha en fin helg!
    kramis iffa

    SvaraRadera
  7. kanonfint julkort och nallekortet är ju såååå fint

    Kraaaam

    SvaraRadera