22 april 2017

LO och kort efter min skiss

För ett tag sedan hade jag en utmaning i min grupp på Fb,
det var tema ätbart/drickbart, ha minst en knapp och följa min skiss.
Jag gjorde två kort och en LO som inspirationsalster.


Mitt första kort blev i kaffets tecken och med lite handsydda stygn.

Så här ser skissen ut.
Jag gjorde en skiss där jag använde Idas supergoda chokladbiskvier som motiv.

Mitt andra kort efter skissen, man fick vrida, vända, lägga till och ta bort.


Jag gjorde även en LO med ett par gamla foton, jag gillar att hela familjen
är klädd i de då trendiga färgerna, lila, rosa, mint och cerise.
Utegrillad korv på en skidtur i Ullådalen.

Några detaljer, jag gillar knappar, gamla brodyrspetsar och brads, 
det blev 24 stycken brads på min LO, dom är fasligt användbara och fina.
Pappersblommorna köpte jag för flera år sedan och
nu kom dom till pass, koppar är den snyggaste metallen tycker jag.
Att sy på maskin är effektfullt.


Ett litet (10x10 cm) påskkort blev det i år.

Tack för de snälla kommentarer ni lämnar här i min blogg
de gör mig alltid lika glad :)
Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Superfina alster allihop, kan sitta och titta på dina alster länge och upptäcka fler och fler snygga detaljer. Du får ihop helheten så fint =) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej :)

    WOW vilka super fina kort du har gjort.
    Himla vacker skiss har du gjort också och en super duper söt LO :)
    Himla söt bild du har där på påsk kortet med katterna och videung (hmm heter de inte så?, det blir så här ett rött streck under som om man stavat fel?!) :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Så många fina och läckra saker du gjort! Massor av detaljer, som vanligt! :-) Tiden har inte riktigt räckt till för utmaningar för min del, synd för det är väldigt kul!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  4. Kul utmaning & fin skiss som du dessutom gjorde fantastiska inspirationsalster till, gick ju bara inte att motstå att vara med ;)
    Jättesött påskkort, älskar de små kissarna!
    Nu har jag beställt ett stämplingsverktyg jag med, tror tom att det har levererats halvvägs (har använt kurir ;) )Ska bli kul att testa :)
    Trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Åh, så mycket fint du gjort! Älskar dina härliga blomsterarrangemang och alla fina detaljer på alla dina alster:)
    Kram och ha en trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  6. Å vilka fina kort du gjort, en riktig kortspruta är du ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Vackert vännen....
    /Jam & Kram

    Pst...Jag & MaYa har ny bloggadress!

    SvaraRadera