27 juni 2017

Dopkort, bröllopskort och lite till

För ett tag sedan fick jag en beställning av ena dottern på ett dopkort och ett bröllopskort.
Dopkortet är i Majapapper, jag hittade ingen bra dopbild så jag sydde en liten dopklänning
av spets och brodyr istället, lite pillrigt men den blev fin tycker jag :)

Insidan av dopkortet.




Bröllopskortet blev i matt rosa och benvitt.

Insidan av bröllopskortet.




Dottern ville ha en tag att hänga på en present och ett scrappat recept på sparrispaj,
ett internt skämt på hennes jobb om en sparrispaj och han som slutade att jobba där.


 Två hängen, ängeln gjorde jag till dopkortet och det andra hänget 
hade jag gjort förut och jag tyckte det passade på tagen till paketet.




 Jag önskar dig en fin vecka och så hoppas jag att det slutar att blåsa så fördönat.



8 kommentarer:

  1. Wow,de är underbara ... ❤️
    /Kram fina du & ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka underbara kort och tags du gjort! Dopklänningen är ju helt bedårande:) Sååå fint med alla dekorationer, likaså brudkortet! Jättevackert med det fina blomsterarrangemanget i hörnet! Så kul med sparriskortet och tagsen:)
    Kram och ha en fortsatt fin veka!

    SvaraRadera
  3. Dopklänningen på kortet var ju hur söt som helst, men förstår att den var pillig att göra. Men den pryder kortet hur fint som helst! Alltid kul att kika in och se dina alster =) Ha de fint! Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid skoj att titta förbi , så fina kort du gjort och tag
    Mycket fina detaljer , fin detalj med att sy dopklänningen själv.
    Snyggt hängen .Ha nu en härlig vecka
    kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Superfina kort! Gillar dopklänningen i tyg! Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  6. Hej :)

    Oj vad en massa fint du har gjort.
    Helt underbart vackert.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Åh, så fina kort och tags! Dopklänningen var helt ljuvlig, vilken idé!! Och blomhörnet på bröllopskortet var jättefint! Och så många dekorationer som vanligt!:-)
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  8. Så fint alltsammans men dopklänningen är ju verkligen i en klass för sig, så ljuvlig, vilket fantastiskt jobb!
    Kram

    SvaraRadera