28 oktober 2012

Ett kort med pärlram

Då var det dags för det 5:e bidraget i Scrapbutikens julkortsutmaning,
den här gången var temat att tolka en skiss.

Jag använde tre papper från Tim Holtz 12x12 Paper Pad Seasonal,
flicka, kulor och text är från ett klippark. Jag sydde små röda pärlor
runt om som en ram för att få lite liv i kortet, sedan blev det lite lek med vita pennan.


 Här är skissen man skulle utgå ifrån


Jag gillar ju att sy på mina alster och orkar oftast inte gå till symaskinen
så jag syr för hand, nu har jag hittat en ny "vän" i kökslådan, brödsporren, snart 30 år :)
Den är perfekt att markera sömmar med tillsammans med en linjal eller på fri hand, 
jag trycker till efteråt med min andra väldigt användbara "scrappvän", passaren.
Smidigt att sy olika stygn i hålen, det finns många bra saker hemma i lådor och skåp.

Tack för titten och ha en bra vecka, kram.

15 kommentarer:

  1. Skitsnyggt!
    Du har verkligen lyckats göra ett snyggt julkort av den lite enklare skissen.
    Tack för tipset, hur man syr med hjälp av brödsporren,mycket smart av dig.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  2. Kanonfint julkort
    Hmmmmm snart ide med brödsporren
    Ska nog leta fram min

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Fint kort! Kul med pårlramen och underbara färger:-)
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt julkort, kanoners.
    ÅHH tusen tack för tipset, måste ju testas :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Om man tänker utanför gängse ramar har man en hel del användbart ;)
    Mycket trevligt kort. Nästan så man funderar på en pepparkaka eller två....

    SvaraRadera
  6. Härligt kort. Tack för tipset, det skall jag pröva för jag orkar inte heller plocka fram min symaskin. Ha en bra dag. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Mysigt julkort och en fin tolkning av skissen! Fiffigt med brödsporren och passaren, pärlramen såå vacker!

    Ha en skön dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Härligt kort, bra tips med sporren! Blev ju himla läckert med pärlorna! Kram Katja

    SvaraRadera
  9. Vilken smart idée att trä pärlor mellan!! Sjukt snyggt! Jag tror jag lånar den iden av dig i framtiden!!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Sååå snyggt. Vilket bra tips. Sporren ligger ju bara där i lådan till ingen nytta:)) Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att kortet är intressant och ovanligt. Roligt att se. Din tolkning av skissen är personlig. :)

    Svar: Tack! Den stora rosetten tycker jag gjorde sig bra där. Man lägger märket till den, men noterar också de mindre detaljerna. Jag är nöjd.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Så fint ♥...
    /Kram vännen!

    SvaraRadera
  13. åh vilket jätte fint julkort :D

    SvaraRadera
  14. Älskar, älskar ramen med pärlorna, så himla fint!

    Du har fått till ett så härligt och fint julkort. Snyggt!

    Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  15. Så finurligt! Allt kan komma till användning. Fint julkort, mysiga färger.
    Kram!

    SvaraRadera