13 november 2012

Julkort och svärmors smörhölekaka

Jag fick ett snyggt band från YouDo av Sarah i förra 
veckan och utgick ifrån det när jag gjorde ett julkort.
Jag skaffade ju lite pyssel från ICA Maxi i förra veckan, bla 3 stansar,
banden och spetsarna var så fina så det blev en förpackning till av dom,
sedan fanns det ju en förpackning med 4 mindre stansar och det blev en sån också.
Snöstjärnan är ju värd 59:- bara den tycker jag.
I förra veckan gjorde svärmor en smarrig  smörhölekaka
som hon kom upp med, den var väldigt god och tog slut bara sådär?

Se så söta och snälla våra missar är, FEL, VAR!
Lilla fröken Kiara var till veterinären och blev steriliserad för två veckor sedan,
morrades och "skreks" lite men det gick rätt bra efter ett par dagar igen.
I torsdags bilade dom hos grannen och missarna tyckte inte alls om det ljudet
så jag och Sarah skyndade oss för att Elliot och Kiara skulle få åka 
till mormor (min mamma) som bor 2 minuter bort, men då bröt #*"&#* ut.
Ni kan aldrig tro vad den lilla söta Kiara kan åstadkomma för ljud, man blir nästan mörkrädd.
det är rena krigszonen här, vi får hålla dom åtskilda och försöka sammanföra dom
med jämna mellanrum, men hon är som en stor ilsk lejoninna.
I dag ska vi sätta in en Feliway i eluttaget och så får vi se om vi får något slut på eländet.

Foto taget av Ida 2011
Tack för titten och ha en bra vecka, kram.

11 kommentarer:

  1. Dina katter är såå fina,
    sen att det är lite syskonkärlek i mellan dom ;)
    Härligt och fint julkort,gillade det rutiga bandet.
    Mysig kaka med hål i,tror aldrig jag har smakat den.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Ett sånt tjusigt julkort

    Dina kissar som ser såååå snälla ut:-)

    Kakan ser verkligen smarrig ut lite kul med hålen

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. snyggt kort och ja, det där bandet var mycket fint och himlans snyggt du knutit det på kortet!!!
    Jag har oxå shoppat några stansar från Maxi, dock inte dom du visar här men det var bra snygga stansar till perfekt pris =)
    Härlig kaka, ser supergo ut =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Snyggt kort, gillar bandet extra mycket.
    Katterna är ju bara för söta. Trots 4 katter så undrar jag vad det är du ska sätta i eluttaget.
    kakan ser inte helt fel ut, förstår att den bara försvann. Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh så fint kort mammsen. Riktigt juligt :)
    Farmor kan hon, kakan ser ju jättegod ut! Får be henne göra en till när jag kommer hem nästa gång ;)
    Våra katter alltså... de är världens jobbigaste men usch vad jag tycker om dem. Hoppas det har gått lite bättre idag i alla fall.
    Puss :)

    SvaraRadera
  6. Fint kort, måste också kolla på Ica Maxi om stansar. Kramisar

    SvaraRadera
  7. Önskar jag hade ICA Maxi nära, hade verkligen behövde lite mer saker som har med julen att göra. Hittade bara massor med sommar grejer i min låda. Har inte varit i den och kollat på ett tag eftersom det varit så mycket med den lilla och nu insåg jag att det är rätt tomt i den.

    SvaraRadera
  8. Wow såå fint kort ♥...
    Naw,söta de är kissarna,men förstår att det är kämpigt håller tummarnas att Feliway hjälper!
    Nospussar & Kramar från mig//Annmi

    SvaraRadera
  9. Jätte fint julkort du gjort :)

    Fina stansar :)
    Jag kikade på dom på ICA också :)

    Mmm mums den kakan ser god ut :)

    Nämen vad är det som gjort Kiara så ilsken? Blev hon det efter steriliseringen?
    Jag håller tummarna för Feliway men varken jag själv eller min mamma har någon bra uppfattning om det tyvärr.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  10. Vilet fin julkort! Underbara katter :-)

    kram

    SvaraRadera
  11. Har inte kommenterat vid varje inlägg, men du gör så himla fina alster! Å här var jag ju bara tvungen att skriva; vilka underbara (p)älsklingar du har!! Hoppas att Kiara lugnat ner sig... :)

    Kram Kicki

    SvaraRadera