28 juli 2013

Bröllopskort i pärlemorpapper

Sarah, äldsta dottern ska på bröllop och ville ha ett kort till det,
så jag gjorde ett bröllopskort där jag bara har använt pärlemorpapper
i två färger, riktigt fina papper med snygg lyster.
Jag stansade ut allt i dessa papper också, stämplade direkt på
det ljusa pappret, stämplade kjolen i omgångar och satte
den som lager på lager med 3D-kuddar, jag gjorde lika med
brudbuketten och armarna på brudparet.

Texten är i Rub-ons och sen är det lite stickles på klänning och bukett.
Jag gjorde kortet så det passade motivet, i måtten 14 x 18,5 cm. 
Det var riktigt kul att göra kortet och jag blev nöjd med resultatet.


Insidan fick två platser för text i albumblad, sen satte jag 
washitape med brudpar upptill och nertill, enkelt och effektfullt.

Jag anmäler mitt kort till utmaningarna:
och

Ha det gott!


11 kommentarer:

  1. SNYGGT!
    Gillade verkligen hennes glittrade brudbukett.
    Även insidan har du lyckats bra med.
    Lycka till på utmaningarna.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Waoooooooo...Otroligt vackert kort/Kram Annmi

    SvaraRadera
  3. Lekkert pyntet bryllupskort!

    Takk for at du scrapper med NSHK!

    Anne Lill
    DT NSHK!

    SvaraRadera
  4. Så stilrent och snyggt bröllopskort du gjort= me like =)
    Jättefin färgskala du använt och så snyggt du gjort med kjolen på henne.
    Så fin hjärt-kantstans du använt, så perfekt till ett sånt här kort!
    Åh, du har den snygga hjärt-dien på insidan. Jag har oxå köpt den....men jag funderar lite över precis den dien du använt främst....när jag stansade ut fick jag bara hålen........hur har du lyckats få det till ett hjärta? Kanske skall man lägga nästa die utanför "hål-dien"? eller är min fel kanske =)
    I alla fall ett jättesnyggt kort som din dotter måste varit jätteglad över att få överlämna!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert bröllopskort! Riktigt lyxig känsla med val av färgerna. Va mycket fint du lagt upp sen sist jag hälsade på! Väskan med plånboken va ju hur läcker som helst. Sommarkram

    SvaraRadera
  6. Jättefint bröllopskort. Gillar den milda tonen i färgen. Söta hjärtan, var har du köpt dom? Kram

    SvaraRadera
  7. Oh, så ljuvligt bröllopskort. Bara så harmoniskt! Ha det fortsatt gott i sommar.

    Kram Katja

    SvaraRadera
  8. Nydelig og gjennomført kort.. likte veldig godt sommerfuglene dine..

    Tusen takk for at du er med hos oss i Nordsalten Hobbyklubb nå i sommer..

    Klem LindaSS

    SvaraRadera
  9. Stilrent och riktigt supersnyggt

    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt med stickles på klänningen och buketten som det riktigt gnistrar från.Så snygg insidan är med skrivrutor och snygga dies.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert bröllopskort så fina färger och snyggt dekorerat.
    Kram Ulla

    SvaraRadera