27 maj 2014

En LO med Sarah, en dag i maj 1991

Man kan ju tro att bloggen tagit semester, men jag har gjort kort 
som jag inte kan lägga ut och en LO som tagit tid att göra
då jag inte är någon snabb scrappare och vill göra mycket på mina saker.
Så det blir många bilder på en gång istället.

Min LO på Sarah, fotot togs 1991 och hon var tre år.
Det var avslutning med öppna förskolan en majdag på Gräsmaln,
det är en av våra små badstränder efter vår fina havskust.

Jag lämnar min LO som bidrag i  Scrapidoos utmaning, som är en bingobricka.

Jag valde lodrät rad 1: Metall, fjäril, brads, washi-tape och pärlor/bling.
Metall är fem charms, fjäril på pappret och sju pyttesmå fjärilar som är från en fimostav,
sex stycken brads, dom sex röda stjärnorna är washi-tape och så en massa halvpärlor 
plus att jag sytt en ram av små glaspärlor och även lika pärlor på två ugglor mm.

Jag använde en gammal brodyrspets.

Jag gillar ju att göra egna blommor så en stor och två små blev det på den här LO:n.

Passade bra med ett hjärta av näver även om det inte är björk på fotot
och en brads med en söt uggla, man ser även hur jag sytt pärlramen.

När jag ändå var igång med att sy pärlor fick bla den här ugglan några.
Glossy på näbb, ögon, klor och lite här och där, crackle accents satte jag på grenarna.

Gjorde en rosett och satte en brads i.

Lite samlade närbilder

 Ha det gott!


9 kommentarer:

  1. Wow, vilken underbart härlig och välarbetad LO,
    snyggt med alla påsydda pärlor både runt LOn och på ugglorna..
    Gillade även det söta kortet på Sarah.
    Förstår att det tar tid och göra en sådan LO, är många tankar och arbetstimmar bakom det jobbet.
    Kram & ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken Lo så fin. Vilka detaljer, du är så duktig och noggrann.

    Tack för ditt besök hos mig, ja du tänk om man kunde odla rosor. Då skulle jag gärna göra det. Kram

    SvaraRadera
  3. Waooooooooo..Så vacker - Du är grym/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig detaljrik LO du gjort. Hoppas du vinner med den =) kram!

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg och massor att titta på denna fina LO
    Trevlig Helg önskar Titti

    SvaraRadera
  6. Så snyggt förstår att den tog tid att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Helt otroligt fin LO :) Vilket jobb, väldigt mycket fina och välarbetade detaljer, så roligt att titta länge på :)

    SvaraRadera
  8. Sååå mycket arbete du lagt ner men jättefint blev det och så fint foto på Sara. Ja, tänk så fort barnen blir stora. Ibland skulle man vilja stanna tiden ett tag.
    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt välarbetad & fin LO, så många fina detaljer vilket jobb!!
    Kram Annelie

    SvaraRadera