5 oktober 2014

50-talskort till 50-åring

En kompis ville ha ett grattiskort till en kompis :)
Födelsedagsbarnet (och maken)  har en snygg röd cadillac med cab,
jag hittade ett passande fint papper men med en rosa bil, 
så hon fick ett rosa, mintgrönt, svart och vitt bokkort.
 Den modellen passade bra då hon skulle få ett presentkort ilagt.

Med det här kortet är jag med i utmaningen Folding cards hos StampARTic.
Nu hoppas jag att mitt bokkkort är "vikning" nog.

Här kommer många bilder.

Insidan, det är lite svårt att se allt i själva boken
då de stansade uddarna täcker lite.
De rosa färgerna är mer lika varandra i verkligheten.
 Detaljbilder i boken.

Jag flätade svart och vit cardstock.

En bilbrads och lite bling.

Carina har en söt liten hund så jag gjorde ett 
passande hänge som hon kan använda till något.

Baksidan och bokryggen.

 

Beställaren blev jättenöjd nu hoppas jag att Carina också blev det.


Ha en bra vecka :)

12 kommentarer:

  1. Vilket läckert bokkort du gjort =) Snyggt med det flätade rutiga svart/vita pappret. Tror säkert att mottagaren blev riktigt glad för sitt kort =) kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att både beställaren & motagaren blev jätteglada för detta underbara bokkort.
    Välarbetat och genomtänkt.
    Snyggt du flätat det vita & svarta pappret, passade perfekt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag måste medge att jag gillar stilen på detta kort!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket snyggt kort med massor av detaljer. Tror nog att mottagaren blev minst lika glad som beställaren! Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vilket läckert bokkort! Det flätade svart/vita cardstocken är jättesnyggt. Liftvarning på den =)
    Kram
    Anki

    SvaraRadera
  6. Sååå läckert bokkort du gjort i glada och fina färger.
    Snyggt papper, som passar perfekt till jubilaren.
    Toppenfint!!!
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jätte läckert :) verklligen 50 tals känsla över det :D

    SvaraRadera
  8. Vilket fint kort! Mycket välarbetat och snygga detaljer!!

    SvaraRadera
  9. Så snyggt kort till en 50-åring ligger i tiden med bilden på framsidan.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  10. Ett riktigt WOW kort!!!
    Tack för dina goa ord i bloggen :-) När det blir lite tid över ska jag blogga runt och kanske få lite inspiration...

    Kam...

    SvaraRadera
  11. Super snyggt och coolt kort du har gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera