18 april 2016

Servettkort / folding card och smörgåstårta

Jag hoppas det finns några kvar som kikar in i min blogg
trots att det är glest med inlägg nu :)

Mars SWAPkort drog ut lite på tiden, men nu är vi klara.
Johanna var månadens kitfixare och den som valde kortvikning.
Hon valde att vi skulle göra ett servettkort.
En fin och rolig vikning, lite ont om plats för dekorationer bara,
enligt mig då som vill ha mycket på korten.

Så här blev mitt kort.

Jättefina papper med sommarkänsla.
När jag nu lägger in bilderna ser jag att jag missat att
chalka banderollens stansade kanter, men det ska jag göra nu,
men jag orkar inte fota om :)
Jag har fuskat den här omgången, jag lade till fem små hjärtbrads att fästa 
bandet med, det är risk att det lossnar tycker jag om man bara limmar/tejpar.


Med banderollen avtagen.


 Här är kortet halvöppnat.


Kortet består av ett helt 12 x 12 papper.
Det ser lite tomt ut på insidan, det följde inte med så många platta dekorationer
och jag vill kunna stänga kortet utan att det blir knöligt.
På de större prickiga fälten tänkte jag sätta de texter som ska till,
när jag vet vem som ska få kortet.


Även på banderollens insida finns det plats för text om man vill.
Här syns det vad tomt det ser ut när inte de stansade kanterna är chalkade.
Här syns mitt "fusk", de fem hjärtbradsen, men bandet sitter jättebra.

Här finns kortets mall/tutorial som jag använde mig av för mitt
servettkort/folding card, jag gjorde lite annorlunda med banderollen.
 
Annelies och Johannas kort hittar ni i respektive bloggar,
klicka på deras namn så kommer ni dit.


Sedan har Sarah, vår äldsta dottern fyllt år och
hon bjöd bland annat på en jättestor och smarrig smörgåstårta,
så jävla god, ursäkta språket, rejält med goda fyllningar,
favoriten var ett lager med en supergod laxröra, mums.
Den var lika god som den var vacker att titta på.

Tack för titten och lämna gärna en rad innan du klickar vidare.
Ha en fin vecka!

13 kommentarer:

  1. Åh,waoooo så vackert 💕
    & gottit med Smörgåstårta!

    /Kram fina du

    SvaraRadera
  2. Kortet är så fin , älskar den vikningen , har aldrig prövat själv .
    Vilken smarrig smörgåstårta , den ser så god ut
    Ha en go vecka och stora kramen från Titti

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt vackert du fick till ditt kort!
    Som vanligt slår du mig med häpnad över din klurighet att som i detta fall, hitta fjärilar till hörnen, strippa blommor & klippa ut motiv & doily.
    Smart & fint med bradsen - som jag undrade hur jag kunde missa i kitet ;) ;) ;)
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket vackert kort du fick till! Läcker vikning:)
    Den där smörgåstårtan ser ju supergod ut!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  5. Så fint kort med massa fina detaljer, ett riktigt vårkort och vikningen ser verkligen avancerad ut!
    Den smörgåstårtan såg väldigt god ut!!! Och så färgrik!
    Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. WOW vad fint! Mycket jobb innan hela var klart kan jag tro! Jag har inte tålamod med invecklade vikningar, tyvärr,för det blir ju så fint och annorlunda!!Ha det bäst hälsar majasscrappade.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Ett fantastiskt tjusigt kort och vilken smörgåstårta ser ju helt underbart god ut

    SvaraRadera
  8. Jag undrar om mina kommentarer inte kommer fram? Ser dem i vart fall inte. Underbart kort som jag genast blev sugen att testa. Smörgåstårtan såg inte så illa ut den heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Den här kommentaren syns i varje fall, tack för den :)
      Och det finns inga kommentarer från dig i skräpposten.
      Lisa :)

      Radera
  9. Vilken underbart vacker smörgåstårta =) Viktigt att äta med ögat med ;)
    Kortet blev ju jättefint, annorlunda vikning. Inte sett innan. Snygga blommor. kram

    SvaraRadera
  10. Oj så vackert och vilket jobb vika och klippa allt det där :D Men väl värt det... sen hade jag inte tackat nej till den smörgåstårtan ;D
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej :)

    Vilket underbart kort du har gjort :)
    Ett sådant har jag aldrig provat mig på.

    Ååååh MUMS med smörgåstårta...
    Jag bara ÄLSKAR smörgåstårta, jag skulle kunna leva på enbart de :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  12. Har tittat igenom din blogg och älskar alla kort du gjort, du är duktig Lisa 💕

    SvaraRadera