17 januari 2019

Tändsticksaskar

Jag har snöat in på tändsticksaskar, 
snöat in passar bra med tanke på det sista dygnets snöfall.

Tändsticksaskar är roliga och snabba att göra
plus att man har nytta av dem också :)

Jag har gjort två stycken där jag satt samman fyra av de minsta askarna.
På de här askarna brukar jag sätta fast en bit snöre/band
med en brads för att lätt kunna dra ut lådorna.
Den här rosa asken fick äldsta dottern, det funkar
att färgmatcha även en tändsticksask mot inredningen :)






Sedan gjorde jag två stycken där jag satt ihop två stycken askar på 7x5,3 cm.
De här lådorna skjuter man ut från båda håll, så inga snören behövs som på de övre.



En ask i vitt blingpapper, en enkel liten sak att ge till någon som sörjer.




Det blev en liten julask också.

Tack för att du tittar in i min blogg
och tack för alla fina kommentarer jag får 
♥ de värmer ♥

Ha en fin helg alla. 



5 kommentarer:

  1. Så många fina askar. Du är otrolig på att få med många detaljer! Gillar verkligen den första mycket och fin idé med den vackra asken till nån som sörjer...
    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Åh, så många fina askar du gjort! Alla är väldigt fina, men gillar den första lite extra:)
    Kram och ha en fortsatt Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh så många fina askar du skapat, så vackra! Och så fint med den vita och texten, vilken bra idé att ge bort vid sorgliga tillfällen. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej :)

    Vilka helt underbara askar du har gjort :)
    Super fina verkligen.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Kul med något annorlunda! Underbart papper/bild från 40-talet! Älskar den rosa och svarta! Var har du funnit det? Nu har jag blivit inspirerad till att göra tändsticksaskar ihopsatta - behöver ju något nytt till julmarknaden varje år :)
    Ha en skön kväll :)

    SvaraRadera