15 februari 2019

Kryddiga julkort

Två kryddiga julkort, pysselrummet har luktat som en hel kryddbod.

Jag har en tredagars utmaning i min Fb grupp och de här korten är mina inspirationsalster.
Bland annat ska det finnas äkta kryddor på korten/bidragen.
Jag gillar ju att ha många saker på mina alster så det här kortet fick flera olika kryddor, 
flingsalt, stjärnanis, rosépeppar, kryddnejlikor, lagerblad, hel kanel och muskotnöt.
Jag vill att så många som möjligt ska känna sig sugna på att vara med, även om 
man har andra stilar än mig. Jag gjorde ett enklare kort också, för att se att
det funkade med mina regler, här blev det bara några vitpepparkorn som krydda.
Inte enkelt att skapa med få saker, men det blev ju en utmaning för mig också samtidigt.

På korten ska det finnas med
BAND, SPETS eller SNÖRE
KNAPP
DJUR
STYGN
HJÄRTA
GOD JUL
KRYDDA
 Hoppas du får en fin helg.


7 kommentarer:

  1. Otroligt fina kort, båda två!! Sååå välarbetade, och så läckert med alla kryddorna:)
    Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Otroligt många kryddor du fick med! Så jättefint. Även det andra "enkla" är väldigt fint!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  3. Hej :)

    Vilka helt UNDERBARA kort du har gjort <3

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idé att inkorporera något som man inte vanligtvis scrappar med. Och så fint med blev stjärnanisen och jag är så imponerad att du fick med så många kryddor på ett och samma kort. Häftigt! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart kort med räven! Ett sådant julkort tackar man ju inte nej till, om nu inte brevbäraren tar det själv då det stimulerar alla sinnen :)
    Alltid roligt med utmaningar, även om jag inte deltar själv så får man ju inspiration när man är här inne och kikar.
    ha en fin dag!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  6. Gorgeous card, love the image and fabulous layout the colouring is stunning.

    SvaraRadera