1 april 2012

De 13 första julkorten 2012

Jag har hoppat på Julkortsbloggens utmaning som går ut på 
att göra ett julkort, med olika tema varje vecka under 2012.
I min gamla blogg ligger korten ute veckovis, här har jag
valt att samla de 13 första julkorten i ett gemensamt inlägg.

Vecka 1: Gör ett julkort huvudsaken i  rosa.

Vecka 2:  Snöstjärnor/snö
 

Vecka 3:  Efter en skiss

Vecka 4:  Ha med en tomte

Vecka 5:  Använd färgerna röd, vit och blå

Vecka 6: Att ha med ett eller flera hjärtan
 

Insidan
 

Vecka 7: Använd båda färgerna silver och guld

Vecka 8: Använd knappar

Vecka 9:  Gör ett monokromatiskt kort i en icke traditionell julfärg

Vecka 10: Efter en skiss
 Detalj
 

Vecka 11:  Gör ett grönt julkort

Vecka 12: Något ätbart eller i pepparkaksfärger

Vecka 13: Gör ett monokromatiskt kort i valfri färg, på kortet
ska det finnas: band, knappar, hjärtan, blommor, bling och en fjäril. 


1 kommentar:

  1. Härligt med en ny blogg! Har lekt med tanken själv då vissa saker på blogg.se gör mig galen :-) Saknar möjligheten att lägga upp saker på sidebaren. Kul att se julkorten på rad, jag hade inte sett ditt sista vita, det blev ursnyggt!
    Kram Rosa

    SvaraRadera